doporucujeme_life

PRO RODIČE. CO, KDE A JAK UČIT DĚTI.

DALŠÍ TERMÍN 20. ZÁŘÍ.

CO, KDE A JAK BY SE MĚLY DĚTI UČIT, ABY V ŽIVOTĚ OBSTÁLY?  

PRO RODIČE. CO, KDE A JAK UČIT DĚTI. 

Děti toho vědí stále méně, celé to jde od deseti k pěti. Děti jsou líné a rodiče arogantní.  Opravdu?  Zjistěte,  jak to vlastně je. A ideálně ještě v době, kdy Vás děti berou jako vzor.

Zjistěte, proč už klasický model vzdělávání nestačí a kde a proč  by potřeboval omladit.  Zjistěte, co všechno se ve světě vzdělávání událo od doby, kdy jste Vy opustili školu. Ujasněte si, co od vzdělávání svého dítěte vlastně očekáváte, a naučte se poznat, která škola Vaše dítě spolehlivě otráví a která ho naopak nasměruje k samostatnosti. Objevte nový svět,  ve kterém se Vaše děti budou muset  pohybovat a prosazovat se.  Nové technologie nemusí být hrozbou, ale naopak příležitostí. Jen je třeba vědět jak na to a začít dokud je čas. Přijďte si své představy o vzdělávání utříbit a odejďete s konkrétním plánem.

Zjistěte, jaké dovednosti je třeba rozvíjet a jak toho také prakticky dosáhnout.  Téměř všechny pracovní inzeráty požadují schopnost týmové spolupráce. Naučí se ji děti tím, že při testu nesmějí opisovat? Naučí se jí tím, že jsou za chyby trestány? Ukážeme Vám, které dovednosti a návyky je třeba rozvíjet a podporovat a hlavně proč jsou a budou potřeba. Také Vám ukážeme, co pro jejich rozvoj můžete sami udělat. Dejte svým dětem příležitost připravit se na skutečný svět.

Všechny programy určené rodičům naleznete ZDE.

PŘEHLED

Délka programu: 2:30 hodiny

Počet účastníků: max. 12

Lektor: Tomáš Hruda

  • Tomáš Hruda je spoluzakladatelem Education Republic a otcem tří dětí. Vystudoval ekonomii a mezinárodní vztahy na FSV UK. Během své kariéry několikrát změnil obor svého působení a ví jak důležité je umět se rychle zorientovat a učit se nové věci. Přímo v oblasti vzdělávání se pohybuje od roku 2009. Věnoval se mu i jako náměstek ministra pro vysoké školy a výzkum, nejraději ovšem vede kurzy a je v kontaktu se zvídavými lidmi. Je propagátorem vzdělávání, které je motivované touhou po poznání a nikoliv setrvačností a nutností naplňovat formální požadavky. Je autorem a průvodcem online kurzu Vzdělávání jako součást života na Seduo.cz.  

Cena:

jednotlivec:  490,- Kč 

dvojice: 890,- Kč

skupina (max. 10 osob): 4.490,- Kč*

*Máte známé, kteří mají o program také zájem, a nehodí se Vám nabízené termíny nebo není žádný aktuálně otevřený? Chcete program více přizpůsobit Vašim potřebám, např. zajistit hlídání dětí? Kontaktujte nás, společně dohodneme nejvhodnější formát. Zhruba 1/3 našich programů realizujeme mimo standardní nabídku. 

TERMÍNY, ČASY A MÍSTA KONÁNÍ:

20. září 2017 | středa 18:00 – 20:30 |Praha – Karlín, Pobřežní 34 (prostory společnosti Scio)

Nehodí se Vám termín nebo není žádný aktuálně vypsaný? Dejte nám vědět, že máte zájem. Děkujeme, ozveme se Vám!

OBSAH:

1) Úvod – jaká máme očekávání a co všechno se změnilo.

Co chcete, aby Vaše dítě umělo v 6, 8, 12 letech? Jaké znalosti by mělo mít, jaké dovednosti by mělo ovládat? Kolika jazyky by mělo mluvit? Budete ho cíleně připravovat nebo ho necháte svobodně plout? Přemýšleli jste někdy nad tím? Myslíte, že někdo jiný to udělal za Vás? Znáte ho? Má Vaši důvěru?

A víte, co všechno se v poslední době změnilo a jaký dopad to má na vzdělávání?

  • Uvidíme, proč se spoléhání se na ostatní nemusí ve vzdělávání vždy vyplatit.
  • Ujasníme si, proč je důležité cíle vzdělávání si ujasnit.
  • Podíváme se jaké změny v posledních letech nastaly, co se chystá a jaká je dynamika těchto změn.
  • Zjistíme, co všechno lze očekávat od budoucího trhu práce. Místa, kde se budou Vaše děti muset prosazovat.
  • Podíváme na nové možnosti, které nám technologie v oblasti vzdělávání nabízejí.

Začneme od konce – jak, kde a co.

2) Jak

Jak děti učit, aby je vzdělávání bavilo a „vědomosti“ je neopouštěly hned po napsání testu.

  • Co je to vlastně učení a kdy dává vůbec smysl.
  • Jakým způsobem děti učit, aby nevyhořely, ale vzdělávání dokázaly používat a užívat si ho po celý život.
  • Co můžete udělat proto, abyste v 9. třídě nevozili do školy ztělesnění nudy a vzdoru.

3) Kde

Prostředí ve kterém dítě vyrůstá a vzdělává se je jedním z nejdůležitějších faktorů jeho budoucího fungování.

  • Uvidíte, proč má prostředí na vzdělávání tak zásadní dopad.
  • Podíváme se, co všechno mohou rodiče udělat, aby rozvoj svého dítěte podpořili nebo alespoň zmírňovali negativní působení nevhodného prostředí.
  • Zjistíte, jak snadno a okamžite poznat prostředí, které bude Vaše dítě rozvíjet a které ho bude naopak od jakékoliv aktivity odrazovat.

4) Co

Co by měly Vaše děti umět, aby se v budoucím světě neztratily? Předpoklady uplatnění se neustále mění. Nejdříve stačila maturita. Pak stačilo absolvovat libovolnou VŠ, následně se přidal cizí jazyk, v posledních dvou desítkách let přibyly zejména měkké dovednosti a nyní ještě ideálně specifické znalosti, resp. alespoň kombinace více odborností. Tuší někdo, co bude třeba umět za 20 let? Půjde to vůbec vše zvládnout?

  • Společně si projdeme deset nejdůležitějších dovedností a návyků budoucnosti, u všech si vysvětlíme proč jsou důležité a jak je co nejefektivněji rozvíjet.
  • Detailněji se budeme věnovat Autokoncepci a Autonomii ve vzdělávání, tedy schopnosti určit si, co se potřebuji naučit, a schopnosti najít i nejvhodnější způsob, jak toho dosáhnout.

Komu je program určen?

  • Všem rodičům, kteří si chtějí ujasnit východiska klasického modelu vzdělávání a srovnat si ho se stále rostoucí nabídkou alternativního vzdělávání.
  • Všem rodičům, kteří si uvědomují, že mění-li se svět, ve kterém žijeme, měl by se měnit i systém vzdělávání.
  • Všem rodičům, nechtějí nechávat vzdělávání svých dětí na náhodě a chtějí vědět, jaké možnosti dnešní doba nabízí.
  • Všem rodičům, kteří chtějí vědět, jaké dovednosti a návyky by měli ve svých dětech podporovat.

Co vám program přinese?

  • Uděláte si jasno, zda se vzdělávání svých dětí věnovat nebo zda je opravdu stačí ráno poslat do nejbliší školy. A co za svoji snahu dostanete.
  • Budete schopni rozpoznat, zda je prostředí, v němž se Vaše dítě vzdělává spíše motivační nebo spíše ubíjející.
  • Získáte přehled o možnostech, které nové technologie ve vzdělávání přinášejí.
  • Získáte přehled o klíčových dovednostech, které budou v budoucnu třeba.
  • Uvidíte, že rodič může svému dítěti podmínky dramaticky zlepšit i když nemá peníze na soukromou školu a nemůže ho denně vozit 30 km tam a zpět. 

Co říkají účastníci

  • „Máme dvě dcerky v první třídě. Výběr základní školy jsme nijak víc neřešili, protože ta, do které spadáme a nyní chodíme, má dobrou pověst. A navíc „jedou“ metodikou podle Frause. Po nástupu našich dcerek do první třídy ale cítím, že to, jak škola funguje, mi úplně nesedí. Naštěstí jsme „chytli“ moc dobrou učitelku! Systém ve škole ale dává obrovský důraz na soutěživost a výkon. Vidím, co to (nejen) s našimi dětmi dělá… bojí se ozvat, strašně lpí na tom, aby věci dělaly, tak jak jim to ukazovali apod. Jakoby toho Frause jeli tak napůl. Každopádně díky Education Republic rozšiřuju svoje obzory já, čímž budu moct pomoct holčičkám posunout se dál v měkkých dovednostech. Díky za inspiraci a těším se na nějaký další seminář!“ (Katka, Regulatory manažerka, 31. března 2017).

  • „Přednáška mě zase posunula dál, mám dvě malé děti a velmi mi záleží na jejich vzdělání a RADOSTI ze života, Tomáš nás v přátelském a bezpečném prostředí provedl, jak moc je vzdělání důležité, jakou formou ho podat, dozvěděla jsem se nové MOOC (když se zeptáte, co to je, Tomáš to velmi ocení) :o)). Doporučuji rodičům, kteří již vědí, doporučuji rodičům, kteří tápají.“ (účastnice kurzu, 31. března 2017).

  • „Přednáška se mi moc líbila. Byla nabitá informacemi, inspirativní a vtipná. Díky možnosti zapojit se jsem si mnoho věcí aktivně uvědomila, utřídila a nabyté znalosti budu určitě aplikovat ve výchově mých dětí.“ (učitelka v lesní školce, březen 2017)